fredag 18 juni 2010

sommar, sommar o sol?!


...Ja sol har vi i alla fall haft de 2 senaste dagarna..
Hm..Men den riktiga värmen har vi inte fått känna på..
O idag är det grått mulet o kallt..huuu..
Undrar vad som kan ha skrämt bort den?!

Min underbara krona av gammal lakansväv..
Jag älskar den, Hm har dock fått väldigt många konstiga frågor om den där "grejen" i trädet..tihi...

Här hemma hade vi en trött morgon idag..
Det mesta av kvällarna tillbringas i trädgården o klockan har en tendens att bli alldeles för mycket innan vi kommer i säng...
"Jag ska bara" är verkligen mina ord..

Ljuvliga Lövkojor.. Min sommarblomma nr1, Doftar underbart!!!
Brukar dock bara finnas att få tag på precis i början av säsongen..
Alltså ett bra tips till nästa år!!

O när jag har gjort det där "bara" o vänder mig om så ser jag massor av andra halvfärdiga grejor som börjats på under kvällen, där jag helt plötsligt kommit på något annat o ja..
Då måste jag ju "bara" fixa det där med inann jag går in..Tihi..

O så inte minst måste det ju vattnas innan jag går in...Hm...
Fler som känner igen sig kanske??

Ny uppsatta blomlådor i gråbehandlad Pil..
I den frodas plättar i luften..
Perfekta i Blomlåda!!!


O det finns en del o vattna på här kan jag lova..
Var vår tänker jag att -I år ska jag minsan inte plantera så mycket, i alla fall inte i krukor..
Ja ja...Aldrig kan jag hålla det!!
Finns ju så mycket vackert!!!

Hur ska man kunna hålla sig?!


Vanliga Petunior..
Vackra i sin enkelthet!!


O det finns redan planer på vad som ska planteras i helgen..
Plantskolan är full av mysiga saker..
Stora Jordgubbs plantor med bär på, Billiga ljuvliga Rosor o massor av perener står i Blom..
Stjärnflocka, prästkragar o aklejor....
Men vart ska allt få plats?!

O så alla Dahliaknölarna som snart måste ner i Jorden...
Ja ja jag har att göra ikväll med mina vänner!!

Önskar er alla en underbar helg!!!




10 kommentarer:

Unknown sa...

Jaha då det stämmer så bra på mig också!!
Ska bara, det tar liksom aldrig slut. I går när vi hade ätit så lade jag mig på soffan på verandan i solen och tvärslockna, skönt och välbehövligt!
Måste stanna upp ibland men det är svårt när det är så mycket som behöver göras. Gå runt med vattenkannan tar en stund, tur att det regnar i dag:))
Gillade dina blomlådor, har du dem i din affär? Har aldrig provat plättar i luften ute men kan tänka mig att de trivs. Oj vilken lång kommentar det blev...
Ha en fin helg och glöm inte att vila lite....
Kram Anna

emilias gömmor... sa...

Ja, så är det när man gillar sitt trädgårdsliv. Och sen sover man väldigt gott! Men jag har börjat lära mig att man behöver inte göra allt på en gång.

Kram Mimmi

Designe sa...

Jättefin tygkrona! Lövkojor är underbara och så fin blomlåda oxå! ja, var 17 tog sommaren vägen..det är ju väldigt grönt och vackert ute men det spöregnar och ska visst göra det heeeela helgen.. Om en vecka är det semester! Hoppas på bättre väder då! Ha en fin helg! Kram :)

Vita huset 28 sa...

Hej känner igen mig, va ute härom kvällen o skulle bara... Men myggen höll på o äta upp mig så jag fick lov att gå in o lägga mig, hihi. Igår va de ju underbart väder så då kunde jag fortsätta. Vilka massa fina planteringar du har gjort. Får nog ta o köpa mig lite flera blommor, blev så inspirerad av dig! Vila lite i helgen också :)
Kram Camilla

Photo by Maria sa...

Vad skönt att höra att det är fler än jag som har det där Alfonssyndromet skall bara.. Jag är precis likadan..

Blommor i krukor ute är ju så vackert så då kan det vara värt att få springa rundor med kannan :-)

Kram Mia

Hanna sa...

Oh, ja... jag känner igen mig!! Absolut :)

Och nu fick jag ju ännu en idé; pärlhagtorn! ...när jag såg ditt träd.
Bägge mina bigarråträd har dött, har funderat på vad jag ska ersätta de med. Och just pärlhagtorn har jag ju stått och tummat på sååå många gåger på jobbet :)

Regn hos oss idag, ska in i garaget och snickra nu... försöka iallafall :P

Ha d gott!
Kram Hanna

Sussi sa...

Visst känner jag igen mig! Varje år tänker jag att -Näää nu måste jag skärpa mig, inte så många krukor...men så hittar man alla dessa underbara blommor som man inte sett förut och som man bara måste ha...och så är man där igen!
Jag tar alltid med mig mina krukor när vi åker till vårt lantställe i Värmland. Våra grannar där skrattar lika gott varje år när jag lassar ur bilen....dom kallar mig för "blomsterhandlar´n"!
Ja,ja...vi har alla våra svagheter!
Kram
Sussi

White cotton grass sa...

Önskar dig en trevlig helg!

kram
helena

Norregård sa...

Så mycket fint du har i din trädgård Elin!!

Ha en bra Helg, ta det lungt bara;o)

Kram Malin

kallebodalantliv sa...

Jag känner igen mig ...ska bara ...sedan är man helt slut på kvällen ...man lär sig aldrig ...fina arrangemang du fixat till ..kan förstå att du vill ha allt i blommväg ifrån din affär ...ha en tevlig helg nu ...förresten en trevlig mobil av lakanen som du hängt upp ...kram jeanette.kallebodalantliv