torsdag 18 november 2010

En last som tar väldigt mycket plats...


..Ja en last jag har, det är porslin...
Hm, särskilt vitt, gammalt o slitet...
Jag kan bara inte låta det stå kavr där i hyllan, nej det är värt en bättre plats hemma hos mig, eller hur?!



Så var fallet även förra helgen på min lilla Loppis tur, Ja det bara stod där..
O visst var väl det synd?!

Denna underbara såskannan o den underbaraste skålen...
Ohh, jag vände o vred många gången om, hm...skåpen är fulla!!
Men jag kunde bara inte lämna dem..

Nej, men som sagt, Skåpen är fulla..
Ja så här står de nu, på bordet...O jag njuter av dem..!!





Att de är lite naggade o krackelerade, de gör inte mig så mycket..
Nej i mina ögon är det bara härligt använda
o har en underbar charm...

Hm, o ni må tro att jag har planer för dem...Jajamensan..
Hyacinter eller tazetter i såskannan o givetvis
Tomtegröt i den skålen..

Eller hur var de värda en plats här hemma hos oss istället för i den smutsiga hyllan?!

Varma TorsdagsKramar..

19 kommentarer:

Dessie sa...

Mmmmm.. underbart vackert! Kanske du får lov att ställa in fler skåp?? *fniss*
Ha en trevlig dag

Kram Dessie

LOPPISLIV sa...

Håller med, de är ju helt Underbara!! Jag hade också tagit med dem hem, fast jag har skålar så det räcker :-)) Nä inte kan man låta såna skönheter ligga kvar inte...hihii Kram på dig //Paula

Fågel Blå sa...

Åh så mycket fint du hittade!
förstår att du inte kunde gå förbi!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Ljuva Drömmar sa...

Förstår vad du menar, jag är likadan ;)
Fast sen jag började min keramikkurs så har jag haft lättare att inte köpa porslin men det har ju bara gjort att det finns så mycket annat som inte kan få stå kvar på hyllorna...

Dina fynd var jättefina och de kommer bli perfekta till blommor och gröt!

Hoppas du får en skön torsdag, kramar Maria!

Marie sa...

Vi har visst samma last du och jag Elin, hihi. Skulle heller aldrig ha kunnat låta dem stå kvar, de är helt underbara!!!!

Jättevackra bilder!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefina, du gjorde helt rätt som inte lämnade dem kvar där de var. De kommer bli jättefina att plantera i och servera gröten.

Det är en last som tar plats, I know, men helt klart värt det. Man lyckas ändå hitta sina platser till dem

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilka underbara bilder! Så snyggt!

Önskar dig en trevlig dag! Kram Maria

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag förstår att du inte kunde låta bli! Blir fint med lite gröt och grönt i :)
Kram Annelie

Tee of Vinnord Cottage sa...

Vakre bilder!!!! Og jeg skjønner problemet med plass.... hi hi... Jeg elsker den lille røde stua mi, men skulle hatt mer plass ja :(

Tulipa sa...

Nytt liv kallas det,....härligt!!

Finns inget vackrare än att plantera julens blommor i vitt gammalt porslin!

Kraam Mariette

Tessie sa...

Å vad de ska vara lyckliga över att ha fått en ny familj som älskar dem istället för att stå på en dammig hylla som inte vill dem något gott ;)

Du tog ett bra beslut!

Kram Torparfrun

Norregård sa...

Hej!!
Underbara foton på dina skatter Elin!!! De hade inte legat kvar på en smutsig hylla om jag fått ögonen på dom.......

Kram Malin

Lysande ögonblick! sa...

Åh så fina fynd. Gillar också gammalt vitt fint porslin. Men har satt ett köpstopp på mig själv, får inte plats med en enda sak till. :-)

Det Vita Drömhuset sa...

Jättefint porslin och fina bilder. Kommer passa perfekt med gröt och grönt i, fast inte tillsammans! ;)

Kram Åse

Unknown sa...

Håller verkligen med dig,för dom är underbara..:) Ha en mysig kväll..Kram/Annelie

Källeboda lantliv sa...

Förstår att du inte kunde lämna dem ...jag hade också tagit med dom hem ...så ljuvliga ..ja , att plantera i dom blir gulligt ! kram jeanette.kallebodalantliv

Vintage House sa...

Hej
Ja vitt porslin kan man inte få nog av..
Det är så vackert och är absolut värt en plats utanför skåpte:)
ha en mysig kväll
kram
sandra

Claras hem på byvägen sa...

Godkväll!

Det va ljuvligt att titta in hos dig, här blev jag riktigt inspirerad.

Det var mycket fint porslin och jag förstår absolut att du var tvungen att köpa det=).

Kram Clara

Mobile app development company sa...

Amazing article. Thanks for sharing. I would like to share the information about a company. Choose us as your Android App Development Company in Maharashtra, India, and unlock the full potential of the Android platform to propel your business to new heights. We pride ourselves on delivering customized Android app solutions tailored to your unique business needs. Whether you're looking for innovative design, scalability, or user-centric interfaces, we have the expertise to make your Android app vision a reality.