måndag 7 december 2015

En ny vän i köket...


...lagom tills julbaket sätter igång...

Ja, äntligen står den där...
Som jag velat, funderat o tänkt
om o om igen...
Men äntligen bestämde jag mig!!!
O så nöjd man kan bli...



Min nya bästa vän!!


Pepparkakskladdkaka, scones o andra mjuka
goa kakor har vi redan hunnit med
o i morgon väntas lussebulle bak o kanske någon annan 
kaka också hinns med!!



***

God måndagsmorgon!!

En stormig helg läggs bakom oss, andra ljuset tänt 
och vi vandrar redan in i nästa julvecka...
Tiden går så fort!!

I veckans väntas luciafirande både på skolan 
o i förskolan, 
ljuvligt vackert om ni frågar mig!!

**

Go start på veckan!!

Elin

5 kommentarer:

Méa Strauß sa...

This is so wonderful!!! And this kitchen aid might not be antique but fitting in like a piece of artwork!
I wished, I had one - hahaha, and all the unique pieces there in your kitchen tooooo :))
Have wonderful days, maybe you start with cookies now - greetings from Méa

Frk Hall sa...

Skønne billeder �� Elsker at følge dig på instagram ❤️
Hav en dejlig dag ��

Lone fra www.frkhall.blogspot.dk

Plommonhuset sa...

Åh en sån står högt på min önskelista :-). //Sofia

Hemma på Sjuan sa...

Åh en sån där snygging vill jag också ha, men jag bakar nästan alltid på en liter och det klarar den väl inte...
Här hemma har vi också en fyrbent Svea ;)

Anonym sa...

Åh vad fin den är!Hela köket är så himla fint!
Men nu undrar jag,vilken färg har du valt ut,ser det inte så bra på bilderna.//Juliette